Klant worden: hoe en wie

Wij zijn er vooral en in de eerste plaats voor inwoners uit Rijswijk die in financieel zwaar weer verkeren.

 

Om gebruik te kunnen maken van onze winkel, moet je jezelf eerst inschrijven. Direct na inschrijving kun je gebruik maken van de winkel.

 

Neem altijd jouw legitimatie mee en die van je directe familieleden (partner/ kinderen) die je in wilt schrijven. Neem ook een recente brief waaruit jouw adres blijkt, bijvoorbeeld de brief van de gemeente over de ooievaarspas.

 

Hoe schrijf je je in?

 

Wij willen iedereen die zich in wil schrijven minstens één keer persoonlijk gezien hebben, dus ook evt. partner en kinderen.

 

- Ben je al klant van voedselbank Rijswijk? Dan kun je bij jouw ophaalpunt een formulier op naam meekrijgen en samen met een geldig legitimatiebewijs kunnen we je inschrijven.

 

- Ben je in het bezit van een ooievaarspas? Neem die mee met je legitimatie. Neem ook de ooievaarspassen van je partner/ kinderen mee.

 

- Heb je geen van bovenstaande? Dan zijn er nog twee opties:

1) Vraag jouw hulpverlener om je bij ons aan te melden voor inschrijving. (o.a. Centrum Jeugd en Gezin, Sociaal Wijkteam, Maatschappelijk Werk, Limor, Fonteijnenburg, Welzijn Rijswijk, Vluchtelingenwerk, enz.)

 

2) Heb je (nog) geen hulpverlener die jou helpt, dan kun je een afspraak met één van onze kernteamleden maken. Wij willen dan in een 1-op-1 gesprek samen met jou beoordelen of en zo ja welke hulp jij nodig hebt.

 

Waarom werken wij zo?

Wij beseffen maar al te goed dat mensen die het moeilijk hebben, geen zin hebben om keer op keer al hun ellende op tafel te moeten leggen. Het leven is voor hen al zwaar genoeg. Daarom hebben wij afspraken met lokale hulpverleners gemaakt. Hulpverleners kennen hun clienten, kennen de achtergrond, en wij vertrouwen op hun professionele inschattingsvermogen.

 

Meer nodig dan kleding/ speelgoed/ klein huisraad? Wij ontvangen graag een motivatie voor de extra aanvraag van jouw hulpverlener.